Nadine: Komm doch mal rüber (2007)

Uncategorized / 22. November 2007

Nadine Beiler’s KOMM DOCH MAL RÜBER („Come over Here“) is exactly what you would expect from the debut album of a 16-year-old schoolgirl who won the third season of STARMANIA, the Austrian version of AMERICAN IDOL: to nobody’s surprise, it’s teen-oriented pop music, encompassing several sounds that are currently popular with the target group. There are R&B dance numbers („Ich will dich“ — „I want you“), epic ballads („Was wir sind“ — „What We Are“), funky pop songs („Zählt nicht“ — „Doesn’t Count“), Shakira-inspired dancefloor tracks („Um die Welt“ — „Around the World“), and everything in between. What is surprising is that the album isn’t half bad: the production is entirely professional, as expected, and the songs are catchy. While they revolve around teen pop’s typical issues — heartbreak, first love, friendship — most possess an innocent charm that counters the entirely calculated craftsmanship. Beiler’s voice is really distinctive and belies her age: she sounds like a singer in her twenties, and while she tends to put a lot of emotion even into lyrics that don’t warrant them (as in the „let’s party“ lyrics on „Um die Welt“), she sounds comfortable and inspired. The ballads work less well than the uptempo dance numbers: „Was wir Sind“ is a by-the-numbers ballad with an overwrought arrangement, while the Latin-flavored „Meer sehen“ („See the Sea“) has a light, easy flow. Nothing on KOMM DOCH MAL RÜBER is essential, but most of it is pleasant and better than it could have been.

This review was written for the All-Music Guide on November 22, 2007.

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Christian Genzel
Christian Genzel
Christian Genzel arbeitet als freier Autor und Filmschaffender. Sein erster Spielfilm DIE MUSE, ein Psychothriller mit Thomas Limpinsel und Henriette Müller, handelte von einem Schriftsteller, der eine junge Frau entführt, weil er sie als Inspiration für sein Buch braucht. Außerdem drehte Genzel mehrere Kurzfilme, darunter SCHLAFLOS, eine 40-minütige Liebeserklärung an die Musik mit Maximilian Simonischek und Stefan Murr, und den 2017 für den Shocking Short Award nominierten CINEMA DELL' OSCURITÀ. Derzeit arbeitet er an einer Dokumentation über den Filmemacher Howard Ziehm. Christian Genzel schreibt außerdem in den Bereichen Film, TV und Musik, unter anderem für Film & TV Kamera, Celluloid, GMX, den All-Music Guide, 35 Millimeter, Neon Zombie und Salzburger Nachrichten. Er hält Vorträge zu Filmthemen und kuratierte 2014 an der Universität Salzburg eine Filmreihe zum Thema "Erster Weltkrieg".





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